المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : ترحيل فاتورة المبيعات


Mahmoud-ElShafiey
13-Nov-2015, 01:32 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الإخوة الكرام ... كل عام وأنتم بخير
لدي استفسار بخصوص ترحيل فاتورة المبيعات .. حيث أنه بعد ما أقوم بإكمال البيانات الخاصة بالفاتورة وبعد إدخال التوزيع(Distribution) الخاص الفاتورة وأقوم بترحيلها ... ثم أغلق نافذة الفواتير واحاول فتح نافذة (sales Transaction Entry) مرة أخرى يظهر الخطأ التالي :
Error - "Your previous transaction-level posting session has not finished processing. Please allow time for it to finish. If you believe it has failed, log out of Dynamics and log back in to recover transactions."
وحاولت البحث كثيرا لكني لم أتوصل لسبب هذا الخطأ .... هل هو في الإعدادات أو في التوزيع مثلا أم ماذا... لاأعلم :(
لذا فأنا في انتظار ردودكم الكريمة لمساعدتي في معرفة سبب هذا الخطأ وكيفية علاجه.
وجزاكم الله خيرا :)

Monzer Osama
14-Nov-2015, 07:15 AM
انظر الموضوع التالي
http://www.gp4arab.com/forum/showthread.php?t=1296&highlight=log+back+recover+transaction

Mahmoud-ElShafiey
15-Nov-2015, 10:23 AM
جزاكم الله خيرا استاذ منذر :)

Mahmoud-ElShafiey
29-Nov-2015, 10:17 AM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته الخطأ المرسل سابقا يتكرر مع كل المستخدمين وعلى الشركة التي أنشأتها ولا يحدث ذلك على Fabrikam ؟؟؟ فهل هو خطأ في الـــ Setup مثلا أما ماذا؟؟؟؟
فكلما حاول مستخدم عمل Sales Order وتحويله لفاتورة ثم يقوم بترحيل هذة الفاتورة يحدث هذا الخطأ أرجو مساعدتي في معرفة الخطأ وسببه وعلاج السبب وليس فقط التخلص من العرض :)
ومعذرة على الإزعاج.
وجزاكم الله خيرا

ياسر حميد
01-Dec-2015, 11:42 AM
This problem may occur if an invalid record exists in the SY00500 table.

RESOLUTION

To resolve this problem, follow these steps; 1. Have all users exit Microsoft Dynamics GP.

2. Use the appropriate step: • If you are using Microsoft SQL Server 2005, start SQL Server Management Studio. To do this, click Start, point to Programs, point to Microsoft SQL Server 2005, and then click SQL Server Management Studio.

• If you are using SQL Server 2000, start SQL Query Analyzer. To do this, click Start, point to Programs, point to Microsoft SQL Server, and then click Query Analyzer.

• If you are using SQL Server Desktop Engine (also known as MSDE 2000), start Support Administrator Console. To do this, click Start, point to Programs, point to Microsoft Administrator Console, and then click Support Administrator Console.

3. Run the following statement against the company database.

Delete SY00500 where BACHNUMB = User_ID_Of_The_User_Who_Receives_The_Error_Message

If the problem persists, see Microsoft Knowledge Base article 852623.