المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : رسالة خطاء في الاستعلامات


moneimmae_2004
29-Apr-2013, 11:10 AM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
هنالك رسالة تظهر عندما يتم الاستعلام عن مورد
الرسالة في المرفقات

download2m
29-Apr-2013, 10:17 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
هنالك رسالة تظهر عندما يتم الاستعلام عن مورد
الرسالة في المرفقات
تفضل اخى الحبيب الحل مباشرة من مايكروسفت :
https://mbs.microsoft.com/knowledgebase/KBDisplay.aspx?scid=kb$en-us$852594&wa=wsignin1.0


واذا لم تستطع الحول على الرابط فاليك الحل منقول من موقعهم:
Error message in Microsoft Dynamics GP: “Stored Procedure XXXX returned the following results. DBMS: 12, Microsoft Dynamics GP: 0"
View products that this article applies to.

--------------------------------------------------------------------------------

Confidential Article
(The information in this article is provided to you in accordance with your Confidentiality Agreement)
--------------------------------------------------------------------------------

Article ID : 852594
Last Review : N/A
Revision : 5.0
SYMPTOMS
In Microsoft Dynamics GP and in Microsoft Business Solutions – Great Plains 8.0, you receive the following error message:
Stored Procedure XXXX returned the following results. DBMS: 12, Microsoft Dynamics GP: 0
Note XXXX is a placeholder for the name of a stored procedure.
CAUSE
This problem occurs if a temporary table cannot be created correctly on the server that is running Microsoft SQL Server.
RESOLUTION
To resolve this problem, follow these steps: 1. Have all users exit Microsoft Dynamics GP and Microsoft Business Solutions – Great Plains 8.0.
2. Stop the SQL Server service, and then start the SQL Server service to clear the temporary tables in the tempdb database. To do this , follow these steps:• If you use SQL Server Management Studio, follow these steps: a. Click Start, point to All Programs, point to Microsoft SQL Server 2005 or 2008, and then click SQL Server Management Studio.
b. In the Connect to Server window, follow these steps: 1. In the Server name box, type the name of the server that is running SQL Server.
2. In the Authentication box, click SQL Authentication.
3. In the Login box, type sa.
4. In the Password box, type the password for the sa user, and then click Connect.

c. In the Object Explorer pane, right-click the appropriate instance of SQL Server, and then click Stop.
d. Right-click the appropriate instance of SQL Server again, and then click Start.

• If you use SQL Server Enterprise Manager, follow these steps: a. Click Start, point to All Programs, point to Microsoft SQL Server, and then click Enterprise Manager.
b. Right-click the appropriate instance of SQL Server, and then click Stop.
c. Right-click the appropriate instance of SQL Server again, and then click Start.

• If you do not have SQL Server Management Studio or SQL Server Enterprise Manager, follow these steps: a. Click Start, click Run and then type services.msc.
b. Click the appropriate instance of SQL Server, and then click Stop.
c. Right-click the appropriate instance of SQL Server again, and then click Start.


Note Microsoft Business Solutions-Great Plains 8.0 and Microsoft Dynamics GP 9.0 are not supported with SQL Server 2008.

--------------------------------------------------------------------------------

APPLIES TO
• Bank Reconciliation
• Bill of Materials
• Inventory Control
• Invoicing
• Payables Management
• Payroll - U.S.
• Purchase Order Processing
• Receivables Management
• Sales Order Processing
• System Manager, when used with:
Microsoft Dynamics GP 10.0
Microsoft Dynamics GP 9.0
Microsoft Business Solutions–Great Plains 8.0


Back to the top

Keywords: kbexpertiseinter kbexpertisebeginner kbexpertiseadvanced kbtshoot kberrmsg kbprb kbmbspartner kbmbsmigrate KB852594

moneimmae_2004
02-May-2013, 08:40 AM
اشكرك جزيل الشكر
وربنا يكرمك ويديك الصحة والعافية

moneimmae_2004
12-May-2013, 10:51 AM
اخي العزيز عملت نفس الخطوات السابقة
واليوم رجعت المشكلة من جديد
مع العلم باني استخدم gp9

moneimmae_2004
27-May-2013, 10:16 AM
السلام عليكم
الي الان تظهر الرسالة
ارجو منكم الحل

download2m
27-May-2013, 12:48 PM
وعليكم السلام
سوف اقترح عليك بعض الاقتراحات و سوف انتظر ردك بعد ان تجرب ان شاء الله:
اولا : تاخذ نسخة من قاعدة البيانات الخاصة بك و تعمل restore لها على جهاز اخر حتى نستطيع ان نجرب بدون التاثير على السيرفر.
ثانيا: ندخل على الجهاز الاخر و نقوم بعمل Reconcile وايضا Checklink ثم نجرب التقرير واذا استمر الامر كما هو نبداء بامر اخر و هو من شاشة SQL Maintenance و نقوم فى الحقل الخاص بال Database باختيار Dynamics و نضع علامة صح امام كل الاختيارات ماعدا Drop table و create table ثم نقف على اى حقل من الحقول الموجودة فى ال Names ثم نعلم على جميع الحقول ثم نضغط process و بعد الانتهاء نغير ال database الى ال database الخاصة بشركتك و نعمل نفس الخطوات السابقة ثم نجربز
ثالثا : اذا لم تعمل سوف نجرب ان نقوم بعمل Drop table و create table على التابلز الخاصة ب purchashasing temporary و يجب ان تكون حذر فى هذه الحركة لانها تمسح الtable و ما بدخلها من بيانات
وفى انتظار ردك
السلام عليكم
الي الان تظهر الرسالة
ارجو منكم الحل